LA VALL DE LORD, UN MUSEU A L'AIRE LLIURE

El Museu – Centre d’Interpretació de la Vall de Lord és l’espai on es recullen i s’exposen les principals peces i elements històrics i patrimonials de la zona; no obstant, tot l’entorn de la Vall de Lord configura un espai patrimonial en tots els nivells: cultural, històric, arquitectònic, geològic i natural.

Diferents punts com la vila de Sant Llorenç de Morunys, el Santuari de Lord o la Serra de Busa han estat escenaris d’esdeveniments històrics durant la Guerra del Francès o les Guerres Carlines.

HISTÒRIA

PATRIMONI

Més de 40 ermites romàniques es troben repartides per tot el territori a part d’antics forns de guix o les restes de 3 castells del segle XI.

FAUNA

Existeix una gran diversitat de vertebrats típics d’ambient muntanyós i prepirinencs. En destaquen mamífers com els isards i cabirols o aus com la gralla o  el voltor comú.

VEGETACIÓ

La Vall de Lord es idònia per veure paisatges predominants de vegetació submediterrània barrejada amb prats subalpins que culminen les parts més altes de la muntanya de Port del Comte.

GEOLOGIA

Aquesta vall situada al Prepirineu presenta una geologia excepcional; en ella es pot observar el límit de transició entre continent i platja amb esculls coral·lins quan la Catalunya interior estava ocupada per mar, els últims estadis de la formació dels Pirineus, i un registre geològic complet en els efectes que té la formació d’una nova muntanya.